8 коментара
  1. Здравей :) Миналата година четох "Хакери на сънища" на Андрей Реутов. В книгата, под формата на роман, има доста интерсни идеи в областта на сънищата и осъзнатото сънуване.. Книгата НЕ Е научна, въпреки това увлекателна и дава теми за размисъл..:) Мен лично много ме вълнува тази тема, затова бих казала че си заслужава да бъде прочетена..

    ReplyDelete
  2. мерси за препоръката :) не бях чувала за нея, но ще я потърся :) на мен също са ми много интересни тези теми - затова и Inception ме грабна толкова много

    ReplyDelete
  3. И аз имах подобни повторения, но повечето случай бяха с кошмари. И ако първия път е свършил по лош начин всеки следващ път, когато осъзнаех че сънувам, започвах да търся нов изход- по-добър, по- лесен, така че да изляза от кошмара преди да се събудя :)

    ReplyDelete
  4. :) на мен в хубавите сънища ми се случват тези повторения. За кошмарите обаче забелязах, че в момента, в който си помисля "О,не! Сега ще стане (Insert sth bad)" и винаги ставаше точно това. Затова спрях да го мисля и реших вместо да бягам нанякъде ...да тичам напред. Кoлко зомбита и серийни убийци са го отнесли оттогава насам :D

    ReplyDelete
  5. Това усещане, че вече си била някъде, сякаш от предишен сън мисля че е много често. При мен е много много често, но си мисля, че е по скоро това, че комплекса от несъзнавани образи, които използва съня за да представи сегашното ти душевно състояние е същия, които е използвал и преди, когато си била същото състояние, когато си го сънувала за пръв път. Ако действително е съществувал подобен първи сън, който действително си спомняш.
    Ако обаче не съществува такъв то съня има същото значение, защото тогава спомена е за нещо познато, Фройд е казал, че съдържанието на съня (образите) се променят и изкривяват, но усещането/чувството е нещо, което не подлежи на промяна, следователно усещането, че вече си била на такова място, може да се преведе като "вече съм се чувствала по същия начин някога в миналото" тоест така както се чувстваш сега.
    Предполагам само.
    Също така може би образите, които служат за да представят това чувство са асоциативно свързани със някакъв момент от миналото ти, когато чувството е било много силно.

    ReplyDelete
  6. по-скоро последното :) става дума наистина за вече сънуван сън със същите образи в него. При това сънуван няколко пъти в този вид до степен, в която трябва да спра и да се напъна да си спомня истинското място спрямо вида му в съня ми :) супер объркващо е, малко Waking Life

    ReplyDelete
  7. но дори и така да е, той пак е бил отражение на стари чувства, които се изобразяват с еднакви образи :)
    Честита нова година btw :)

    ReplyDelete

Post a Comment